Webináre
Ponúkame vzdelávanie formou online seminárov na vybrané pedagogické, špeciálno-pedagogické, psychologické, právne a ďalšie témy prednášané skúsenými odborníkmi z praxe z pohodlia Vášho domova. A to všetko z pohodlia Vášho domova.
Po náročnom pracovnom dni ponúkame online semináre, stačí sa len prihlásiť na vybraný seminár a získať cenné informácie z vybranej témy. Počas webinára je priestor na Vaše otázky, semináre sú zároveň recenzované ďalším odborníkom z praxe. Po webinári máte prístup k materiálom a možnosť opätovne si prehrať záznam.
Po absolvovaní webinára získa každý účastník osvedčenie o absolvovaní vzdelávacej akcie, online podporu na 3 mesiace a materiály k preberanej téme.
KATEGORIE:
Špeciálno pedagogické témy
Psychologické témy
Pedagogické témy
Všetky webináre
Ako dať žiakom a žiačkam efektívnu spätnú väzbu
29. apríla
18:00 - 19:10
Vo webinári sa bližšie pozrieme na spätnú väzbu, alebo feedback. Dozviete sa, aké druhy spätnej väzby poznáme, ako na efektívnu písomnú aj ústnu spätnú väzbu, ako naučiť žiakov a žiačky používať feedback a ako prispôsobiť spätnú väzbu rôznym druhom situácií a typom študentov a študentiek.
Lektor: Mgr. Patrícia Gajdošociová
Cena: 12 EUR
Stručný pohľad na dieťa s mentálnym postihnutím z pohľadu logopéda - vývin reči, vplyv stupňa mentálnej retardácie na reč. Reč dieťaťa z pohľadu všetkých jazykových rovín, potenciál rozvoja - princípy rozvíjania reči – námety, cvičenia a hry, pomôcky, pracovné listy, ktoré sa dajú využívať aj počas vzdelávania v špeciálnych školách.
Lektor: PhDr. Denisa Bödöková
Cena: 12 EUR
Vo webinári si predstavíme rôzne druhy terapií, ktoré môžeme využívať v prostredí školy – arteterapia, biblioterapia, ergoterapia, dramatoterapia, skupinová terapia. Povieme si, ako prostredníctvom jednotlivých terapií pracovať so žiakmi, ako im pomôcť sústrediť sa, napredovať a navodiť dobrú klímu v triede. Ukážeme si príklady terapií, ktoré môžu triedni učitelia využiť na triednických hodinách.
Lektor: Mgr. Miroslava Priatková
Cena: 12 EUR
Vstupy do tried, konzultovanie správania s triednymi učiteľmi, učiteľmi predmetov. Spolupráca medzi jednotlivými zamestnancami školy (najčastejšie medzi triednymi učiteľmi, špeciálnym pedagógom a pedagogickým asistentom). Vhodné materiály na prácu so žiakmi 1.,2. stupňa ZŠ, prínosné kurzy, školenia. Využitie projektívnych metód pri práci so žiakmi.
Lektor: Mgr. Dominika Spodniaková
Cena: 12 EUR
Žiaci so ŠVVP na školách -ako s nimi pracovať a ako ich hodnotiť
2. mája
19:00 - 20:10
Vykonávať odborné činnosti v rámci špeciálnopedagogickej diagnostiky, individuálneho, skupinového alebo hromadného poradenstva a intervencie deťom a žiakom s mentálnym postihnutím, sluchovým postihnutím, zrakovým postihnutím, telesným postihnutím, s narušenou komunikačnou schopnosťou, autizmom alebo ďalšími pervazívnymi vývinovými poruchami, viacnásobným postihnutím, chorým alebo zdravotne oslabeným, s vývinovými poruchami a odborné činnosti spojené s reedukáciou porúch správania. Poskytovať špeciálnopedagogické poradenstvo a konzultácie zákonným zástupcom detí alebo žiakov a pedagogickým zamestnancom škôl a školských zariadení. V rámci inklúzie je nevyhnutné im vytvárať adekvátne podmienky na ich rast a napredovanie. No v rámci VV procesu spolu s intaktnými žiakmi to často býva náročné. Povieme si ako s nimi pracovať a na čo nesmieme zabudnúť.
Lektor: Mgr. Andrea Koristeková
Cena: 12 EUR
Často krát sa v triedach diskusiám o ťažkých témach, ako smrť, choroby, násilie, klimatická kríza, ale aj mnohé iné, nedá vyhnúť. Navyše, výhody takýchto diskusií sú nesporné a zahŕňajú podporu empatie, kritického myslenia, či rozvoj emocionálnej inteligencie. Preto by sme sa ťažkým témam nemali vyhýbať, ale aktívne ich prinášať do vyučovacieho procesu. Vo webinári si predstavíme efektívne spôsoby, ako o nich otvorene a konštruktívne hovoriť.
Lektor: Mgr. Patrícia Gajdošociová
Cena: 12 EUR
Kedy začať s logopédiou? Ako správne motivovať rodiča aj dieťa?
6. mája
19:00 - 20:10
Jednou z najčastejších otázok je kedy vyhľadať logopéda, kedy počkať? Ako trénovať, aby logopédia nebola nudná? Aká je postupnosť v cvičeniach? Stačí dieťa iba opravovať? Poskytneme odpovede na tieto otázky.
Lektor: PhDr. Denisa Bödöková
Cena: 12 EUR
Rozvíjanie matematickej gramotnosti a logického myslenia detí v predprimárnom vzdelávaní
7. mája
19:00 - 20:10
Výchovno-vzdelávací proces prináša so sebou v súčasnosti mnoho zmien, ktoré vstupujú do interakcie s učiteľom, jeho spôsobu práce a ovplyvňujú kvalitu edukačného procesu. Hlavným cieľom webinára bude počas 70 minút ponúknuť poslucháčom námety ako rozvíjať matematickú gramotnosť a logické myslenie u detí na základe matematických poznatkov, zručností a vedomostí hravou formou a ako ich aplikovať do praxe a rôznorodých aktivít. Poskytneme aj teoretický základ a praktické ukážky, ktoré rozvíjajú senzoriku. Zaoberať sa budeme aj témam ako orientácia v priestore, geometrický útvar, postupnosť a numerácia. Účastníci môžu počas webinára klásť otázky, na ktoré bude lektorka odpovedať. Webinár je určený pre všetkých pedagogických zamestnancov materských škôl (učiteľov, pedagogických asistentov, špeciálnych/liečebných/sociálnych pedagógov), učiteľov 1. ročníka ZŠ, rodičov detí predškolského veku, príp. budúcich pedagógov a pedagogičky.
Lektor: Mgr. Stanislava Slováková
Cena: 12 EUR
Argumenty a argumentácia. Sprevádza nás celý život. Argumentujeme v práci, v rodine, v škole, v partnerských vzťahoch ako aj v manželstve. Dnešná komplikovaná doba je zameraná hlavne na rýchlosť a efektivitu a z argumentácie sa stáva sťažnosť alebo prosba. V školách na všetkých stupňoch tomu nie je inak. Vedieť správne argumentovať je základom inteligentnej diskusie ako aj riešenia problému ale hlavne – pochopenia a rešpektovania jedného k druhému. Vysvetlíme si, čo je to argumentácia, predstavíme si základné argumentačné fauly, uvedieme príklady argumentácií ako aj prácu s EQ pri argumentačnom „súboji“ a mnoho iného.
Lektor: Mgr. Peter Kolesík
Cena: 12 EUR
Keďže spúšťačom problémového správania je spektrum príčin, učiteľov zaujímajú hlavne tie, ktoré môžu eliminovať či odstrániť v spolupráci s rodičmi alebo odborníkmi. Odborníci rozlišujú vnútorné a vonkajšie príčiny problémového správania detí. Vplyvy skupiny tiež patria k významným determinantom problémového správania detí. Dieťa napodobňuje správanie jej členov, snaží sa byť obľúbeným, ale v predškolskom veku ešte nedokáže zvážiť riziká aj racionálne vysvetliť svoje negatívne správanie. Aby sme čo najviac eliminovali vznik problémového správania, je potrebné pre deti vytvoriť pevný režim dňa. Učiteľ môže na pochopenie a precítenie konfliktnej situácie zvoliť hru na rozvoj emocionality detí, prípadne prečítať príbeh.
Lektor: Mgr. Andrea Koristeková
Cena: 12 EUR
4 567
Vzdelaných pedagógov
127
Webinárov
12
Spolupracujúcich pedagógov