Matematika nepatrí medzi obľúbené predmety. Z hľadiska „marketingu“ matematiky nedostatok spočíva aj v matematikoch, ktorí nevenujú jej popularizácii dostatočnú pozornosť. Veľa „celebrít“ či dokonca odborníkov z humanitných odborov priznáva, že s ňou mali na škole ťažkosti a nehanbia sa za tento nedostatok svojho vzdelania. Opačný – pozitívny – postoj k vzdelaniu sa síce vyskytuje, je však oveľa zriedkavejší zriedkavý. V článku sa zameriavame na problém vytvárania kladného vzťahu k matematike, na vysvetlenie jej úlohy v reálnom živote, ako aj na objasňovanie hraníc jej pôsobenia.
Cieľom článku je prostredníctvom vhodne volených a ľahko zrozumiteľných úloh ukázať, že:
· Matematika je silný, ale nie všemocný nástroj.
· Prítomnosť čísel v texte neznamená, že budeme musieť počítať.
· Z praktického hľadiska môže byť nepresný výsledok užitočnejší ako presný.
Vhodne formulované matematické úlohy sa dajú využiť na rozvoj nematematických
Webinár je určený pre pedagogických pracovníkov a ďalších záujemcov o prednášané témy.