Z hľadiska manažmentu znalostí delíme poznatky na dve skupiny:
- Explicitné, ktoré sme schopní zachytiť v knihách, návodoch, vzorcoch, atď. Dajú sa memorovať a v našom školstve dominujú vo forme tzv. encyklopedických poznatkov.
- Tacitné, ktoré tvoria väzby medzi explicitnými poznatkami, dávajú ich do súvislostí. Získavajú sa praktickou skúsenosťou, pozorovaním, skúmaním. Sú v podstate iba v našich hlavách a preto sa overujú oveľa zložitejšie.
Naši učitelia získavajú v súčasnom období prvé skúsenosti s online vzdelávaním. Určite aj sami prichádzajú na to, že v tomto prostredí je jednoduchšie overovať explicitné vedomosti ako tacitné.
Vo webinári sa budeme venovať typickým spôsobom overovania explicitných aj tacitných vedomostí v online prostredí. V sérii príkladov poskytneme návody na to, ako vypracovať postupy, ktorými preveríme reálne poznatky žiakov cez internet a minimalizujeme šance na podvádzanie.